2013. november 15., péntek

Első utazás - 1. nap

Határtalanul pályázat - első utazás
    1. nap
    A közös program az előkészítő munkák után /feladatelosztás, helyszínek, időpontok egyeztetése, felkészülés a városnézésre, névtáblák elkészítése/ Hortobágyon találkoztunk először a nagyváradi diákokkal.

Először csak szemléltük egymást, majd fokozatosan közeledtünk, és a látogatás végére kezdtünk oldódni. Hortobágy nevezetességeinek a megtekintése után Hajdúszoboszlóra mentünk, ahol szakmai program keretében tekintettük meg a Hotel Silver****superior gyógy-, wellness- és konferencia Központot. A szálloda két saját stranddal, 10 medencével és wellness részleggel is rendelkezik. Balogh Sándor gazdasági igazgató a szálloda szolgáltatásairól előadást tartott és körbevezetett minket a szálloda különböző részlegein (a konyhán, a wellness részlegen, a többféle szobatípusokon, a sókamrán, a konferenciatermeken). Ez számunkra is új és érdekes program volt, mivel vendéglátás-idegenforgalom a szakirányunk. Itt közös ebéden vettünk részt, és mivel vegyesen ültettek bennünket, megkezdődött a közelebbi ismerkedés
    A tényleges ismerkedésre az iskolában került sor, amikor a tornapadokon szembe ültünk, és kérdéseket tettünk fel egymásnak. Közben a vendégek mindig cserélődtek előttünk, így az ismerkedős feladat végére majdnem mindenkivel sikerült szót váltani. Ezt a játékot a vendégek is élvezték.

Az ismerkedés után táncház következett három népviseletbe öltözött felnőtt közreműködésével. Az egyik táncos a mi iskolánkban tanít matematikát és informatikát. A tánclépések mellett, amelyek hajdúsági táncokat idéztek, Puskás László néptánc-pedagógus a tánchoz illeszkedő népviseletről és néhány érdekes népszokásról is mesélt. A vendégek többsége aktívan bekapcsolódott a közös táncba.

A program végén elkísértük a vendég gyerekeket a szálláshelyre, a Svetits Gimnázium Kollégiumába.