2014. április 12., szombat

Második utazás - 2. nap

Egy bőséges és finom reggeli után elbúcsúztunk a nagyváradi vendéglátóktól, és egészen a festői szépségű Király - hágóig mentünk. Itt megálltunk, hogy mindenki kedvére gyönyörködhessen a festői szépségű tájban. Aki először járt erre, folyamatosan fotózott, hiszen a mi síksághoz szokott szemünk számára ez a vidék a természet különleges csodája.
  Miután megcsodáltuk a számunkra különlegesen szép hegyvidéket, tovább utaztunk Csucsára. Megállás előtt röviden felelevenítettük, amit iskolás éveink alatt hallottunk és tanultunk Ady Endréről és a költő Csinszkával kötött házasságáról. Ezután megtekintettük a Boncza-kastélyt és a park területén található nevezetességeket.

Út közben láttuk a körösfői híres kirakodó vásárt, ahol a helyi emberek által készített tárgyakat: az asszonyok varrottasait és a férfiak fafaragásait kínálja a falu apraja-nagyja.
  Innen Kolozsvárra vezetett utunk, ahol az unitárius egyház bentlakásos intézményében szálltunk meg. Miután elhelyezkedtünk, ebédelni mentünk egy pizzázóba, ahol mindenki kedve szerint rendelhetett magának különböző ízesítésű pizzát. Itt már várt ránk a csoport fogadott idegenvezetője, egy szimpatikus fiatalember.
  Elindultunk a város központjába, majd a  Házsongárdi temetőbe, amiről megtudtuk, hogy tipikusan magyar temetkezési hely. Itt az idegenvezető elkísért bennünket azokhoz a sírokhoz, ahol általunk is ismert személyek földi maradványai kaptak nyughelyet. Megálltunk és virágot helyeztünk el többek között Reményik Sándor, Kós Károly, Dsida Jenő, Apáczai Csere János és Brassai Sámuel sírjánál.

Ezután elsétáltunk a város központjába, a történelmi belvárosba, ahol megtekintettük többek között a Sárkányölő Szentgyörgy szobrot, a rekonstrukció alatt álló Farkas utcai templomot, a Babes - Bólyai Egyetem épületét, majd a Főtéren álló Mátyás király lovas szobrot, a Szent Mihály templomot és Mátyás király szülőházát.

A nap végére elfáradtunk, de újra értékes tudnivalókkal lettünk gazdagabbak. Vacsorát a szálláshelyen kaptunk.   Este tettünk még egy sétát a városban. Felmentünk a 405 méter magasan fekvő Fellegvárba, hogy lássuk a kivilágított Kolozsvárt fentről is.
Ezután a társaság nagyobbik fele az idegenvezetővel együtt még ellátogatott egy szórakozóhelyre, ahol mindenki kedvére szórakozhatott.  A nap végére újra értékes tudnivalókkal lettünk gazdagabbak.